Icon 07
Verzamel meer leads met whitepapers

Whitepapers zijn een krachtig middel in je marketingstrategie. Ze tonen niet alleen je expertise, maar helpen je ook om langdurig vertrouwen op te bouwen bij je klanten. Met een goed geschreven whitepaper zet je jouw merk neer als autoriteit en trek je waardevolle leads aan. 

  • Positioneer jezelf als dé expert in jouw vakgebied
  • Bouw vertrouwen op onder je doelgroep
  • Verzamel waardevolle contactgegevens 
Plan een adviesgesprek

Slimme stap in je
marketingstrategie

Autoriteit uitstralen is essentieel voor een succesvolle marketingstrategie. Het wekt vertrouwen bij je huidige en toekomstige klanten. Ze zien jou als expert in je vakgebied en zijn daarom bereid om te investeren in jouw product of dienst.

Je kunt je autoriteit al op je website tonen, bijvoorbeeld met informatieve landingspagina’s. Maar je wilt niet altijd al je kennis weggeven. Door je waardevolle inzichten in een whitepaper te bundelen, geef je precies genoeg weg om te laten zien wat je kunt, terwijl je tegelijkertijd waardevolle leads verzamelt. Klanten leveren hun contactgegevens in ruil voor jouw kennis: win-win.

“Design View gaat altijd voor de hoogste kwaliteit”

We hebben al veel ondernemers helpen groeien met een Winstgevende Website. Daar zijn we trots op. We lichten er hieronder 2 uit.

05

“Na de lancering van onze nieuwe website zagen we een verhoging van 70% in online verkopen binnen de eerste maand!”

05

“Na de lancering van onze nieuwe website zagen we een verhoging van 70% in online verkopen binnen de eerste maand!”

Wat deel je in een
whitepaper?

Een whitepaper heeft geen vast formaat of vaste invulling. Je hebt complete vrijheid in de invulling. Dat geeft ruimte voor creativiteit, maar kan ook zorgen voor keuzestress. Wij delen een aantal onderwerpen waar jouw whitepaper over kan gaan.

Productwhitepaper

Voor veel klanten adviseren we een product- of  dienstwhitepaper. Hierin laat je kort en krachtig zien wat je te  bieden hebt: een omschrijving, specificaties en voordelen. Het  is een waardevolle aanvulling op je website en geeft in één  oogopslag een compleet beeld van jouw merk.

Een voorbeeld is het whitepaper van Mr. Elektrisch, waarin  producten zoals de PowerTrain en zonnecarport worden  uitgelicht, inclusief optimale gebruikssituaties. Benieuwd hoe  we dit hebben aangepakt? Bekijk het whitepaper hieronder. 

01
01
01
01
01

Kennisdocument

Een kennisdocument is een andere vorm van een whitepaper, waarin je diep ingaat op een specifiek onderwerp. Je kunt best practices delen, een nieuw product uitleggen of ontwikkelingen binnen je branche belichten. Door te focussen op een niche, laat je je expertise zien en word je top-of-mind wanneer klanten aan dat onderwerp denken. Originaliteit en waardevolle informatie blijven hangen.

01
01
01
01
01

Deep dive in één product of dienst

Naast een productwhitepaper kun je ook een deep dive maken in één specifiek product of dienst. Dit document gaat dieper in op het onderwerp, beschrijft het proces of biedt extra waardevolle details.
Een goed voorbeeld is het document van ED-M & Partners over ‘bedrijf verkopen’. Hierin leer je alles over het verkoopproces en bouw je vertrouwen op door volledig inzicht te krijgen in wat je te wachten staat.

01
01
01
01
01
07

Handleiding

Naast een productwhitepaper kun je ook een deep dive maken in één specifiek product of dienst. Dit document gaat dieper in op het onderwerp, beschrijft het proces of biedt extra waardevolle details.
Een goed voorbeeld is het document van ED-M & Partners over ‘bedrijf verkopen’. Hierin leer je alles over het verkoopproces en bouw je vertrouwen op door volledig inzicht te krijgen in wat je te wachten staat.

Het whitepaper-proces in 5 stappen

1

Start met een goed
idee

Bepaal welke informatie waardevol is voor je ideale klant. Heb je al een duidelijk idee? Dan beginnen we daarmee. Twijfel je nog over de vorm of het onderwerp? Onze 

2

Informatie verzamelen

Jij levert je expertise aan of laat onze journalisten het onderzoek voor je doen. Met deze input maken we een eerste versie van de tekst.

3

Feedback &
aanscherping

We gebruiken jouw feedback om de tekst te verfijnen en volledig aan te laten sluiten op jouw wensen.

4

Stijlvol design

Onze designer zet de tekst om in een aantrekkelijk ontwerp dat past bij je huisstijl. Je krijgt de kans om het document te bekijken en eventuele aanpassingen door te geven.

6

Social media

Social media draagt bij aan jouw merkopbouw, klantbetrokkenheid en leadgeneratie. We ondersteunen je in het opzetten en beheren van je social media. Denk hierbij ook aan het ontwikkelen van waardevolle whitepapers en brochures die jouw expertise onderstrepen, fotografie, en aan het versterken van je personal branding op LinkedIn.

Plan een adviesgesprek

Enthousiast? Plan dan via het formulier rechts een adviesgesprek in.  Heb je een andere vraag? Dan kun je ook een appje of mail sturen. 

06 - 25 567 483
info@designview.nl
Naam
E-mail
Telefoonnummer
Onderwerp
Kies onderwerp
Option 1
Option 2
Bericht

Met deze klanten werken we aan groei

Logo 01
Logo 02
Logo 03

Veelgestelde vragen

Hoe lang duurt het bouw- en inrichtingsproces?

Een bezoeker naar jouw website krijgen is stap één. Deze omzetten in klanten is een heel andere uitdaging. Onze aanpak focust op het verleidelijk en overtuigend presenteren van jouw boodschap. Door de ultieme combinatie van design, pakkende huisstijl en vlotte teksten, zorgen we voor een onweerstaanbare online-ervaring.

Welke beveiligingsmaatregelen worden er precies genomen?

Een bezoeker naar jouw website krijgen is stap één. Deze omzetten in klanten is een heel andere uitdaging. Onze aanpak focust op het verleidelijk en overtuigend presenteren van jouw boodschap. Door de ultieme combinatie van design, pakkende huisstijl en vlotte teksten, zorgen we voor een onweerstaanbare online-ervaring.

Hoe vaak kan ik updates voor de website verwachten?

Een bezoeker naar jouw website krijgen is stap één. Deze omzetten in klanten is een heel andere uitdaging. Onze aanpak focust op het verleidelijk en overtuigend presenteren van jouw boodschap. Door de ultieme combinatie van design, pakkende huisstijl en vlotte teksten, zorgen we voor een onweerstaanbare online-ervaring.

Bieden jullie ook webhosting aan?

Een bezoeker naar jouw website krijgen is stap één. Deze omzetten in klanten is een heel andere uitdaging. Onze aanpak focust op het verleidelijk en overtuigend presenteren van jouw boodschap. Door de ultieme combinatie van design, pakkende huisstijl en vlotte teksten, zorgen we voor een onweerstaanbare online-ervaring.

Welk contentbeheersysteem (CMS) gebruiken jullie?

Een bezoeker naar jouw website krijgen is stap één. Deze omzetten in klanten is een heel andere uitdaging. Onze aanpak focust op het verleidelijk en overtuigend presenteren van jouw boodschap. Door de ultieme combinatie van design, pakkende huisstijl en vlotte teksten, zorgen we voor een onweerstaanbare online-ervaring.

Is de website volledig responsief?

Een bezoeker naar jouw website krijgen is stap één. Deze omzetten in klanten is een heel andere uitdaging. Onze aanpak focust op het verleidelijk en overtuigend presenteren van jouw boodschap. Door de ultieme combinatie van design, pakkende huisstijl en vlotte teksten, zorgen we voor een onweerstaanbare online-ervaring.